Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اپلیکیشن و نرم افزاراخبارداخلی

آیا سرویس رادار گیم حاوی بدافزار است؟

برخی آنتی ویروس‌ها این برنامه را بدافزار تشخیص داده‌اند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

وزیر ارتباطات طی هفته‌های اخیر راجع به راه‌اندازی سرویس جدیدی با هدف تسهیل انجام بازی‌های انلاین اشاره کرده بود و سرانجام روز چهارشنبه از این سرویس رونمایی شد. رادار گیم با هدف پایین آوردن پینگ بازی‌ها و همچنین بالا رفتن سرعت در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. هرچند، به تازگی گفته می‌شود این برنامه از سوی چند آنتی ویروس به عنوان بدافزار تشخیص داده شده است. در ادامه همراه مجله لیون کامپیوتر باشید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زمان راه‌اندازی رادار گیم توضیحاتی ارائه کرد و گفن: «با همکاری بخش خصوصی، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و شرکت ارتباطات زیرساخت سایت و اپلیکیشن رادار بازی راه اندازی شد. یکی از مشکلاتی که گیمر‌های کشورمان همواره با آن روبه‌رو بوده اند، مشکل سرعت پایین دانلود بازی‌ها و آپدیت آن‌ها به همراه پینگ یا زمان تاخیر بالای بازی آنلاین بوده است که باعث اختلال و تجربه کاربری نامناسب گیمر‌ها در ایران می‌شد.»

آیا سرویس ردار گیم حاوی بدافزار است؟

در حال حاضر، کاربران روی ایکس باکس و حتی دیگر پلتفرم‌ها برای دسترسی به سرویس‌ها و بازی مورد علاقه‌شان از DNSهای الکترو و شکن استفاده می‌کنند. اما، دولت با در نظر گرفتن تعداد زیاد گیمرها تصمیم گرفته تا خود هم به سراغ ارائه سرویس مشابه برود.

عیسی زارع پور در گزارشی جدید اعلام کرد تاکنون بیش از 5 میلیون نفر از سرویس رادار بازی استفاده‌ کرده‌اند. اما، گزارش‌های تازه‌ای در فضای مجازی منتشر شده است که نسبت به استفاده از این برنامه توسط گیمرها هشدار می‌دهد. برای تست امنیت این برنامه، آزمایشی توسط سرویس ویروس‌توتال انجام شد که نتیجه آن چندین آنتی‌ویروس شناخته شده از بیت دفندر، آویرا، Sophos و ESET رادار گیم را به عنوان بدافزار تشخیص داده‌اند.

بعد انتشار این خبر، بسیاری این سوال برایشان مطرح شده که آیا رادار گیم واقعاً حاوی فایل‌های ویروسی است؟ در همین راستا مصطفی علوی، فعال حوزه‌ی بازی در گفتگو با تجارت نیوز خاطرنشان کرد: «شناسایی رادار گیم به‌عنوان بدافزار احتمالا نتیجه‌ی استفاده از اینستالرهای کرک‌شده است.»

سرویسی با هدف دسترسی راحت‌تر گیمرها به بازی‌ها!

زارع پور با اشاره به اینکه برای رفع مشکل این بخش از کاربران که تعداد آن‌ها کم هم نیست، افزود: «با همکاری با بخش خصوصی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و شرکت ارتباطات زیرساخت، سایت و اپلیکیشنی به نام “رادار بازی” راه اندازی شده است. استفاده از این سایت و اپلیکیشن رادار بازی، ضمن افزایش قابل توجه سرعت دانلود بازی‌ها و آپدیت آن‌ها، باعث کاهش چشمگیر پینگ بازی‌ها نیز خواهد شد که در نتیجه تجربه‌ای دلچسب در بازی آنلاین برای کاربران رقم خواهد خورد.»

وی گفت:

این اتفاق از طریق انتقال CDN‌های این بازی‌ها به داخل کشور و کوتاه کردن مسیر دسترسی کاربران داخلی کشور به سرور‌های بازی و طراحی ابزار‌های خاص توسط متخصصان جوان کشورمان انجام شد.گیمر‌ها می‌توانند از طریق مراجعه به آدرس radar.game این حس خوب را تجربه کنند.

لازم به ذکر است که نتایج آزمایش فوق برای برنامه مشابه یعنی سرویس الکترو هم صورت گرفت که هیچ نوع بدافزار یا فایل ویروسی تشخیص داده نشد. اکنون باید منتظر پاسخ رسمی وزیر ارتباطات باشیم. نظر شما در این رابطه چیست؟

سهیل حسینی

گیمر، علاقه مند به تکنولوژی و بازی های ویدئویی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا